מי מרוויח מהמחאה החברתית?/ איתן עציוני, מנכ"ל עציוני ניהול תיקי השקעות ולירן לובלין, מנהל תיקי השקעות

עסקי החברה

  • עיקר פעילותה של  רמי לוי שיווק השקמה היא בתחום קמעונאות המזון וניהול רשת סניפי דיסקאונט של סופרמרקטים. 

   לאחרונה החלה החברה לשווק ולמכור את מוצריה באינטרנט, שוק הקניות באינטרנט הולך וגדל ואל מול המתחרים מצליחה החברה לשמור על רמות מחירים נמוכות גם בפלטפורמה זו.

  • בשנת 2011 נכנסה החברה לתחום הסלולר כמפעיל וירטואלי הרוכב על הרשת של חברת פלאפון, למעשה ככזו החברה קונה דקות שיחה מרשת פלאפון ומוכרת אותן ללקוחותיה.

  • בנוסף בשנת 2011 החלה החברה בפיילוט לתחום הביטוח ובמידה וזה יבשיל ויצליח תקים החברה סוכנות ביטוח (בשיתוף עם חברת ביטוח) אשר תופעל בסניפיה.


למה רמי לוי?

  • חסין מיתון – בהיבטי הצריכה תחום העיסוק הקמעונאי הוא חסין מיתון. בעיתות מיתון ככל הנראה הצרכן יחפש מוצרים חלופיים זולים יותר מה שדווקא ישחק לטובת רמי לוי מתוקף היותו Heavy Discount.

  • הנהלה צנועה ושדרת ניהול צרה- בניגוד לרשתות השיווק הגדולות (שופרסל וריבוע כחול) רמי לוי שיווק השקמה מנוהלת ע"י הנהלה צנועה, קטנת מימדים ויעילה אשר דואגת לבעלי המניות ולא רק לעצמה, וכראיה לכך הבונוס השנתי (2 מיליון ₪) שאמור היה להיות מחולק לרמי לוי עצמו חולק לבקשתו ל 780 עובדי החברה בעלי השכר הנמוך ביותר. מלבד הוצאות ההנהלה הנמוכות ניתן לזהות את השמרנות בה מתנהלת החברה באסטרטגיית השיווק בה נוהגת החברה אשר מעדיפה לגלגל את החסכון בעלויות השיווק היקרות לצרכן לצורך הוצלת עלויות המוצרים.

  • מוניטין – אמרת זול, אמרת רמי לוי. החברה חרטה על דגלה לספק את סל המוצרים הזול ביותר ללקוחותיה ולאורך זמן עומדת מאחוריה הבטחותיה. המוניטין שצברה לעצמה החברה ישרת אותה בהמשך בתחומים הנוספים אליהם היא חודרת ומהווה יתרון גדול בימים בהם הצרכן מחפש את האלטרנטיבה הזולה. 

 

המחאה החברתית ורמי לוי

כפי שכבר צוין הנהנית העיקרית בתחום המזון מהמחאה החברתית הייתה הרשת של רמי לוי משתי סיבות עיקריות: האחת, הצרכן חיפש מוצרים זולים יותר ובתודעה הצרכנית נצרבה הרשת כרשת הזולה ביותר. והשנייה, מבנה העלויות הרזה של החברה היה עמיד יותר בפני מלחמת המחירים האגרסיבית שניהלו רשתות השיווק הגדולות אשר הציגו תוצאות מאכזבות בשורת הרווח ברבעון השלישי של 2011.  דוגמה טובה לכך שהחברה צלחה את המשבר היא בנתון הSSS (Same Store Sales) שעמד ברבעון השלישי על כ 4% לעומת ירידה של כאחוז אצל המתחרות.

רמי מול השוק ב- 2011
מבט על "הא.ק.ג." של מניית רמי לוי (בכחול) אל מול מדד ת"א 100 (בירוק) ושופרסל (באדום) מחזק את הטענות על חוזקה של הרשת בעיתות משבר.

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בזמן שמדד ת"א 100 ירד ב 20.1% ב 2011 המניה של רמי לוי יצרה תשואה של 18.1% ועוד 18.0% מתחילת 2012.

 

יקר מידי?

  • נכון להיום נסחרת המניה במכפיל רווח 17. אז מה זה אומר? המניה יקרה מידי? כדאי לחכות למכפיל אטרקטיבי יותר? להערכתנו לא.  הרשת פותחת חנויות בקצב של חנות ברבעון ומציגה צמיחה ברווחיות, אם נתחשב גם בכניסה לתחומי הסלולר והביטוח  מכפיל דו ספרתי הוא בהחלט הולם לחברה במגמת צמיחה שכזו ואנו מאמינים שרווחי החברה יעלו ויצדיקו את המכפיל בו היא נסחרת.

  • מעבודת האנליזה שביצענו אנו מעריכים בשמרנות את שווי החברה בכ 1,900 מיליון ₪  שווי המשקף מחיר של 132 ₪ למניה. נכון למועד כתיבת הסקירה נסחרת המניה ב 126 ₪.

  • נכון להיום, מדובר באחזקה הגדולה ביותר בתיק ההשקעות שלנו.

 

 

קריאת האמור לעיל הינה בכפוף לתנאי השימוש באתר. האמור לעיל נועד בכדי להסב את תשומת הלב בלבד והמידע איננו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות   ו/או תחליף לייעוץ/שיווק כאמור המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לחברה ו/או לחברות הקשורות לה יש החזקות בניירות ערך הנזכרים להלן.

  

 

לעציוני ניהול תיקי השקעות בע"מ ו/או ללקוחותיה יש החזקות מהותיות בניירות הערך הנזכרים לעיל. אין לראות בסקירה משום המלצה לביצוע פעולות  ו/או שיווק השקעות מסוג כלשהוא אין הכתוב מהווה תחליף להכוונה מקצועית המתחשבת בצרכים המיוחדים של כל אדם. 
בעל הרישיון מכין העבודה מצהיר בזאת שהדעות המובעות לעיל משקפות נאמנה את דעותיו האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועל התאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה. לא ידוע למכין העבודה כאמור לעיל, על ניגוד עניינים כלשהו מצידו אשר יש בו כדי להשפיע על שיקול דעתו. כותב הסקירה: מר לירן לובלין, מס' רישיון 11267. הכותב הינו מנהל השקעות בעציוני ניהול תיקי השקעות בע"מ. המידע נכון ליום פרסומו 10.9.14. ט.ל.ח.

כל הזכויות שמורות לעציוני ניהול תיקים בגישת ערך בע"מ ©